Comerç electronic II
El promès és deute, així que en aquesta entrada segueixo amb el comerç electrònic.
En el nostre ecommerce ens trobarem diferents tipus de clients, que segons estudis es poden classificar en els següents.
El client comercial. És un client al qual li agrada la nostra botiga. Interactuarà amb nosaltres a través de les xarxes socials. Probablement escriurà les característiques del producte en el seu perfil. Explicarà que li ha semblat, sí que ha estat fàcil comprar-lo, les sensacions a la nostra botiga ja sigui física o electrònica, etc. Aquest client és el nostre millor comercial i hem de cuidar-lo.
Després ens trobarem un altre client. És un client que, després d’haver fet una investigació, troba el nostre comerç més atractiu o bé per preu, o bé per la qualitat dels nostres serveis i ens comprarà els nostres productes. Però no és un client fidel. No és un client que vagi a tornar a comprar-nos en un futur immediat.
I finalment, m’agradaria destacar l’aparició d’un nou client. És un client vindrà al nostre comerç físic a mirar als nostres productes. És possible que els provarà o demanarà que se’ls mostrin. I després a casa, o des de la nostra mateixa botiga amb el seu telèfon mòbil, buscarà a Internet què comerç té un millor preu i el comprarà. Aquí s’obre una nova línia de negoci.
Aquesta tendència es denomina showrooming
A Estats Units és cada vegada més popular aquesta tendència es denomina showrooming. Segons un estudi realitzat per l’agència de disseny Foolproof, afirmava que el 24% dels usuaris van fer showrooming durant les compres de Nadal i que el 40% d’ells van acabar comprant en un altre lloc. En un altre estudi realitzat en l’any 2012 per una consultora francesa, el 43% dels americans diu haver fet alguna vegada showrooming.
Hem de fusionar el nostre comerç físic i el nostre comerç en línia
Per això crec que hem de fusionar el nostre comerç físic i el nostre comerç en línia de manera que el client que vingui amb la intenció de fer showrooming, vaig acabar comprant al nostre web. Per exemple, en les nostres etiquetes dels articles podríem col·locar els famosos codis QR. El client podrà accedir a la fitxa del producte en la nostra web i pot obtenir més dades i característiques addicionals. En la qual, podem col·locar alguna oferta atractiva per a usuaris en línia o una oferta per temps limitat.
Hem de buscar la manera de convertir aquest showroomer en un client comprador. Podem ajudar-los a que la seva experiència de compra a la botiga sigui diferent. A convidar-los a deixar un comentari en xarxes socials i fer-li sentir que són el més important per a nosaltres. Sobretot cal fer entendre a aquest client que no ens molesta en absolut que estiguin a la nostra botiga només mirant. Hem d’ajudar a aquest client que se senti còmode a la nostra botiga i ens vaig acabar comprant a nosaltres. Altrament, en arribar a casa buscar a la xarxa i probablement trobi un preu millor.
Espero que hagi estat d’utilitat aquest post i que el vostre negoci es vagi adaptant a la nova era digital. Mai és tard per començar.
I ja sabeu, si necessiteu ajuda amb el vostre comerç o la vostra web, Envia’ns un missatge amb els teus dubtes i t’ajudarem. Sense compromís! Deixa el teu missatge aquí.